Pengalaman Di Matrikulasi...
Jan 29, 2016 | 9:09 PM | 0 VIP
Assalamualaikum dan selamat pagi. (sbb time pagi baru update) hahahaha..Cepatnyaa masa berlalu dah masuk Sem 2.Harini startlah cuti sem aku selepas mengharungi UPS2.(hoho cuti 2 minggu,heaven!!!!) . Btw ,mesti korang tertanya-2 aku study kt mana kan ? .Utk pengetahuan korang,aku sekarang melanjutkan pelajaran KOLEJ MATRIKULASI MELAKA(KMM) #KMMDIHATIKU (*sgt :p )Batch 2015/2016 ....Adik-2 yang baru lepas menduduki SPM mesti nak tahu life kt matriks ni macamna kan.So marilah aku bercerita............................................... Ramai yang kata matriks ni susah kan? hahahaha.First2 aku pon mcmtu jgk,dengar cakap2 org yg matriks tu susah apalah n blablabla..Tapi sebenarnya amat-2 berbeza(bagi aku lah) .First2 daftar kt sana amat penatlah.Satu tempat ke satu kena aku pegi utk mendaftar.Lepastu nak cari blok asrama pulak satu hal,dahlah sorg2 cari ,dengan panas terik,dgn ramai orgnyaa.macam2 hal yg nk disettlekan.First week aku dduk sana mmg tak tipulah kan,mesti homesick punya..Kau bayangkan aku ni dari PERAK----> MELAKA ,Nampak tak betapa jauhnya homesick aku tu haha.Tapi aku tkdalah homesick tahap kronik sgt ,sbb dulu aku pernah tinggal kt asrama (f1-f3 ja).So takdalahh kronik sgt.Bilik aku pulak nasib baik aras bawah,so takpayah lah nk bergigih-gigih sgt nak panjat tangga tu.Bilik aku pulak 4 org..Dan 100% kemungkinan kita takkn dapat dgn kawan2 skola kita or dapat satu bilik,satu bangsa.Memang tersangat taklah.Korang akan bercampur jugak.Bukan laki dgn permpuan but bangsa yang berbeza.Roommate aku 2 org Melayu sorang India.First2 takutlh jugak pasal aurat ni macamna nk sgt,lama2 tu dh okayy dh n sekarang makin hari makin rapat.Kalau dulu mula2 masuk semua buat keja masing2 ,tk sgt bertegur,main hp,kluar dgn kawan masing n sbgainyaa.lama2 tu bila dh rapat.Pegi,kelas,pegi,surau,pegi makan,pegi mandi pon semua dgn roommate.hahaha.Okay berbalik kepada soalan tadi adakah life di matriks susah Jawapannya tidak.Kerana life di matriks sama mcm skola,jadual padat dari 8.00 pagi sampai 4.00 ptg.but sebenarnya tkdalah sesibuk mana ( tapi SEM 2 ni sibuk sikit) hahaha.Life kt matriks agak terkawal sikit berbanding kat u. Tapi adalah kelonggaran dia jgk ,mcm contoh sapa yg duduk asrama tu mesti ada waktu study yg ditetapkan kan,waktu makan bila,ada prep semua tu,tapi kt sini semua kita yg tentukan,kiranya bebas lah bila nk makan,bila nk study...Pandai-2lah hidup berdikari Okay pasal pelajaran pulak,Aku ni bdak MODUL 1.(takdalah pandai sgt ).kt Matriks ni ada 3 modul yg boleh kita pilih,kalu nk tahu modul apa kah tu,bolehlah google sendiri.Lecturer kt sini pon baik2 belaka n kalau korang tknk panggil pensyarah pon tkpa,just panggil dorang cikgu.Dorang akan selalu membantu anda-2 sekalian utk berjaya.So macam2 program lah yg diorang sediakan terutamanya bagi pelajar yg lemah.Bangunan kt matriks Melaka ni agak 'otai' sikit sbbnya inilah matriks pertama yang ditubuhkan(bangga jap)..So paham-2 lah sendiri bangunan dia mcamne eh.Dia tak macam matriks-2 lain yg moden2 sikti tu.Tapi sapa yg belajar di beruntung kerana jarak perjalanan dari asrama ke kolej agak dekat.so takdalah penat sgt berbanding dgn matriks-2 lain yg agak jauh utk berjalan dari asrama ke kolej.Pasal duit pulak ,jangan risau korang akan dapat elaun,sebulan-RM250.tapi lately ni kerajaan bagi RM500 sekali utk 2bulan.so kena pandai-2lah berjimat yaa.(duit tgh nazak sgt ni )... Hmm yang tu jelah yg aku dapat ceritakan utk korang(sebenarnya penat menaip ni)...So ,if you have anything to ask,just follow n DM me dekat instagram , @nadhlee70 kayy. Assalamualaikum :) * Nak pegi makan dulu


OLD

ϟ Seungri

I'm singing my blue~ I am Bigbang's fans. VIP imida :)
Assalamualaikum ! No Anti-Kpoppers.Just follow Me

------------------------------------------------
Entry | About | Linkies
------------------------------------------------
ϟ Fantastic Baby

.Max width is 250.

ϟ Blue

Template By: Aishah Baharudin
Others: